Локомотив 36.01

Информация, спомени и дискусии за историята, съдбата, техническите характеристики, настоящото местоположение и състояние и т.н. на локомотиви, мотриси и вагони, които вече не са на редовна служба в БДЖ.

Локомотив 36.01

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Юли 20, 2019 4:16 pm

На 16 юни 2019 г. локомотив 36.01 беше докаран и оставен в гара Плачковци, за да бъде изложен като стационарен исторически експонат на гарата, напомнящ за експлоатацията на парна тракция по тежкия планински участък на нашата 4-та главна линия през Балкана.
На следващите снимки е показано това събитие. Автор на снимките е Алберт Иванов и това са изобщо първите снимки от докарването и оставянето на локомотив 36.01 в гара Плачковци.

36.01 - а = Плачковци 16.07.2019 г..jpg
36.01 - а = Плачковци 16.07.2019 г..jpg (250.92 KiB) Прегледано 271 пъти

36.01 - б = Плачковци 16.07.2019 г..jpg
36.01 - б = Плачковци 16.07.2019 г..jpg (265.77 KiB) Прегледано 271 пъти

36.01 - г = Плачковци 16.07.2019 г..jpg
36.01 - г = Плачковци 16.07.2019 г..jpg (309.53 KiB) Прегледано 271 пъти

Тук представям отново становището си от 18 юли 2019 г.

В цялата тази инициатива не ми харесват три неща:

1. Че на гара Плачковци ще се експонира локомотив от серия 36 - серията, която никога не е използвана за обслужване на влакове по 4-та линия през Балкана;
2. Че бях помолен да направя и направих писмени технологични изисквания и операции, за подготовката на лок. 36.01 за дългосрочно експониране на открито, които се одобриха и трябваше да се извършат в работилница (депо), преди машината да се закара на определеното място, но това не се направи, а локомотивът беше превозен направо от базата Асеново в гара Плачковци, с мотива, че там местни тенекеджии щели да направят каквото могат по тази подготовка;
3. Че мястото, където ще се експонира локомотива не е подходящо, много е забутано - не се вижда от преминаващите влакове.

Когато се предприемат такива инициативи, железницата (БДЖ и НКЖИ) с целия си авторитет, трябва да имат водещата роля, защото експоната и района на гарата са собственост на железницата, защото експоната не трябва да е развалина, а да има подходящ външен вид, с който да отправя някакво послание и чак след това, да се имат предвид желанията и предпочитанията на местните власти - кметове и пр.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 686
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Назад към Исторически тягов подвижен състав и вагони

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта

cron