Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Ще има ли одобрение от ЕК за отпускането на държавни средства за БДЖ ?

Анкетата свършва на Вто Юни 10, 2014 3:43 pm

ДА
8
38%
НЕ
11
52%
НЕ ЗНАМ
2
10%
 
Общо гласове : 21

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Otskov » Вто Яну 12, 2016 9:56 pm

И в крайна сметка колко са задълженията на БДЖ ПП+ТП+Холдинг към края на 2015-та ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1943
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Варужан Апелян » Сря Мар 30, 2016 12:38 am

Владимир Владимиров: В рамките на следващите 2-3 години БДЖ трябва да изглежда по друг начин

публикувано на 29.03.16 в 14:53

Интервю на Снежана Иванова с Владимир Владимиров

Състоянието на БДЖ се подобрява. То се подобри чувствително през 2015 г. в сравнение с 2014 г. Драстично бяха намалени задълженията – за около година и половина те намаляха със 115 милиона. Ако направя една съпоставка от 2009 г., когато беше най-тежкото състояние на БДЖ, се вижда, че в периода на реформи, започнал в края на 2009 и началото на 2010 г., в БДЖ задълженията са намалени чувствително - от 573 милиона до 255 милиона към днешна дата. Дружеството е много по-добре финансово в сравнение с предходните години. Това каза пред “Хоризонт“ в предаването “12+3“ изпълнителният директор на „Български държавни железници“ (БДЖ) Владимир Владимиров.

По повод информацията, че кредиторите се опитват да продадат сградата на транспортна полиция, която се намира в близост до столичната Централна гара, Владимиров заяви:

През последните 5 години винаги е имало опити за запори на сметките, имало е дебати с кредитори.

Правителството и парламента са взели отношение по този въпрос, защото в закона за бюджета е казано, че ако се случи концесия на летището, до края на годината в БДЖ би трябвало да постъпят такива пари, които да позволяват погасяването на задълженията на БДЖ като цяло. Тоест не само са намалени към днешна дата, но вече има и визия как ще се процедира до окончателното им намаляване. Тоест до края на годината при едно добро стечение на обстоятелствата, то вероятно този проблем ще отпадне. Надявам се това да стане до края на 2016 г.

Спиране на влакове, увеличаване на цената на билета, съкращаване на хора - всички тези мерки ги преживяхме през последните години и бяха неизбежни стъпки към реформите. Надявам се, че от тук нататък тези тежки мерки няма повече да бъдат предприемани. Ако се реши въпросът със задълженията, следващата стъпка е развитие – инвестиция в железниците, нови мотрисни влакове, по-добри условия за пътуване и по-доволни клиенти, каза още Владимиров.

Според него рамките на следващите 2-3 години БДЖ трябва да изглежда по друг начин:

В момента се подготвя билетоиздаваща система, която да позволи ползване на електронен билет за пътнически превози. Тече и проект за цялостно почистване на всички влакове, който ще приключи до края на летния сезон.

Има план, който предвижда, продажбата на голямо количество излишни товарни влакове, практически всички вагони с холдинга, които са оставени, те са няколко 1000. Както така и сгради, които не се ползват от администрацията.

Цялото интервю чуйте в звуковия файл.

http://bnr.bg/post/100674859/vladimir-v ... rug-nachin
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Варужан Апелян » Сря Мар 30, 2016 12:54 am

Положението се подобрява...
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот bdz46203 » Сря Мар 30, 2016 8:38 am

Варужан Апелян написа:Положението се подобрява...

Защо никой друг не го забелязва?
bdz46203
 

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот BDZ 07 » Сря Мар 30, 2016 9:52 am

Тече и проект за цялостно почистване на всички влакове, който ще приключи до края на летния сезон.


Нормално би било вагоните и въобще подвижния състав да е приведен в нормален вид до началото на летния сезон, защото тогава се очаква някакво малко или средно увеличаване на пътниците. За чий ще е след края му? За скиорите до Пампорово и Боровец?
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Варужан Апелян » Сря Мар 30, 2016 4:59 pm

Като знаем как се действаше за резервационната система и какво ли още не, съвсем нормално ще е почистването да е готово за следващото лято. Така, че всичко е под контрол.
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Otskov » Сря Мар 30, 2016 6:20 pm

railjet написа:А вашият с плоската глава, той какво прави?

:?: :arrow:
Варужан Апелян написа:Ако се реши въпросът със задълженията, следващата стъпка е развитие – инвестиция в железниците, нови мотрисни влакове, по-добри условия за пътуване и по-доволни клиенти, каза още Владимиров.

Какво толкова искате от човека ? Въпросът сам ще се реши, Влатко е само заплатополучаващ наблюдател; Милчо е виновният БДЖ да е задлъжняло :mrgreen:
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1943
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Nikss » Чет Мар 31, 2016 2:29 pm

Сите са маскари... :idea:
Nikss
 
Мнения: 591
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот 07 » Чет Мар 31, 2016 4:26 pm

ВлаТко написа:Ако се реши въпросът със задълженията[/color], следващата стъпка е развитие – инвестиция в железниците, нови мотрисни влакове, по-добри условия за пътуване и по-доволни клиенти, каза още Владимиров.

Tова ми напомня за вица дето едно прасе отишло на гледачка и питало :
-колко ще живея?
А гледачката отговорила:
- ако преживееш Коледа - дълъг и щастлив живот те чака
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Варужан Апелян » Пет Апр 01, 2016 12:35 am

Видео: Финансовото състояние на БДЖ

Състоянието на БДЖ се подобрява. Тази добра новина за компанията и техните пътници съобщи изпълнителният директор на Български държвни железници Владимир Владимиров. Той беше гост в “Денят започва”. С него разговаряхме за условията, закъсненията, заключените тоалетни и липсващите спирки.

Когато се говори срещу БДЖ, това разрушава легитимността на тази държавна институция, каза Владимиров. Основният проблем е в това, че влаковете са много стари и те трудно се поддържат. Комфортът в тях е от равнището на 70-те и 80-те години и няма как да очакваме сравнение с модерните влакове.

Загубата на дружеството през 2014 година е била близо 50 милиона, сега е 33 милиона. Владимиров твърди, че ако реформите са били продължени през 2013 година, загубата днес е щяла да бъде по-малка. Най-големият проблем за железницата са огромните задължения. През 2010 година общата задлъжнялост на БДЖ е 850 милиона, а сега е 470 милиона. Задълженията към банки са били 570 милиона, а днес те са 255 милиона. Това показва, че железницата е в много по-добро здравословно състояние и загубите са по-малки. Има решение за това какво да се случи, за да се приключи окончателно с този въпрос, за да приключи фазата на оздравяване и да започне развитието. Опасността БДЖ да фалира вече се е отдалечила много и тя ще бъде окончателно зачеркната.

Оттам нататък ще започне да се решава и проблемът със старите влакове. Минималните средства, които са необходими са 210 милиона. Ако концесията се случи, ще има пари и за погасяване на задълженията, и за инвестиции. Владимиров смята, че до края на 2016 година може да бъде прескочена тази фаза и да навлезат в развитието.

Мерките са ясни – погасяване на задълженията и купуване на нови влакове. Това означава много повече комфорт и съвременно пътуване. Паралелно с това се осъществяват инвестиции в железопътната мрежа. В определени направления скоростите ще се качат.

В момента в “Пътнически превози” се работи по три големи проекта. Единият е свързан с изграждането на билетоиздаваща система, която трябва да е факт до към септември. С нея ще се облекчи закупуването на билети, ще се увеличи броят на точките, в които се продават билети, ще се въведе електронен билет. Вторият проект е за почистване на всички влакове. В момента тече външното почистване. До края на септември всички влакове ще трябва да бъдат почистени вътре и вън. Разбира се и културата на ползване трябва да се подобри, защото някой път тоалетните се заключват, защото не се спазват правилата за хигиена вътре в тях. Третият проект е свързан с хората, които работят в БДЖ. От началото на годината се прави преглед на всички депа, където се извършват ремонтите в БДЖ. Там условията на труд са най-тежки. Разработва се цялостен проект, за да се подобрят условията, за да могат да отговорят на изискванията за топлина в помещенията. До края на годината – началото на следващата, този проект трябва да бъде реализиран. Заплатите в “Пътнически превози” са увеличени с 5% тази година. Заедно със синдикатите ще се работи по бюджета за следващата година и ако позволява държавният бюджет, трабва да има увеличение и през следващата година.

http://bnt.bg/part-of-show/finansovoto-sa-stoyanie-na-bdzh
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Administrator » Пет Юни 01, 2018 10:10 am

БДЖ поиска финансова помощ от държавата, за да не спре

09:03, 01 юни

Ако няма държавна намеса в БДЖ, а смятам, че това трябва да бъде направено, железницата трябва да спре", каза днес по Би Ти Ви изпълнителният директор на компания Владимир Владимиров. Изявлението му беше по повод решение на съда сметките на железницата да бъдат запорирани, заради неразплатени задължения.

"От сметките има изтегли 20 млн. лв. Съдът е определил да бъдат взети 40 млн. лв., като на този етап са изтеглени половината", поясни Владимиров. По думите му за момента положението в железниците в краткосрочен план е спокойно, защото са побързали да изплатят заплатите на своите служители преди сметките да бъдат запорирани.

Държавата ще помогне на контролирано ограбваното БДЖ

Владимир Владимиров поясни, че следващият месец ще има проблеми не само със заплатите, но и с плащането към доставчици. Също по Би Ти Ви министърът на финансите Владислав Гораво обяви, че държавата ще се погрижи да се гарантира изплащането на заплатите. Той припомни, че БДЖ е ограбено контролирано по време на правителствата на Симеон Сакскобургготски и тройната коалиция.

"Купени са хубави, но доста скъпи мотриси, които не бяха плащани, в същото време се тегли и облигационен заем за 250 млн., който също не се е изплащал", обобщи Горанов. Той допълни, че правителствата на Борисов са успели да намалят задълженията от 850 на 300 млн. лева, но държавата пък трябва да помага с пари.

Като вариант за стабилизиране на БДЖ Горанов посочи ограничения пред автомобилния транспорт на хора и товари.

Източник: Дневник
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2395
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Предишна

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта