Реформи в българските железници ?

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот plastikat » Вто Май 10, 2016 2:11 pm

Доста маймунки има за стръскване от клона!Нескончаемите боб и леб са на привършване!
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1327
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот railjet » Вто Май 10, 2016 2:19 pm

Боба и леба неизбежно ще намалеят. Въпрос на дни.
railjet
 
Мнения: 7783
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот ilia_bdz » Вто Май 10, 2016 8:52 pm

За какво свършване говориш!!!То боба и леба извират??? Чети!!!!!
УВАЖАЕМИ ГОСПОДА,
За изпълнение на годишния план за развитие на спортната дейност, писмо №01-02-7/08.02.2016г. на Изпълнителния директор на "Холдинг БДЖ" ЕООД и писмо №01-02-7/14.04.16г. на Управителя "БДЖ-ТП "ЕООД, моля за пълното Ви съдействие по организацията и финансирането на участниците на РЕГИОНАЛНА СПАРТАКИАДА "ПРОЛЕТ -2016" НА ЖЕЛЕЗНИЧАРИТЕ В РЕГИОН ......., КОЯТО ЩЕ СЕ ПРОВЕДЕ НА 12.05.2016г от 11.00ч. В ГР. ........ :
ilia_bdz
 
Мнения: 106
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:47 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот 07 » Вто Май 10, 2016 9:10 pm

Работническите спартакиади да с проблема на БДЖ....
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Driver » Вто Май 10, 2016 9:26 pm

абе тоя плоскоглавия в кой век живее отдавна тато го няма тоя що не се скрие в някоя децка градина.
Driver
 
Мнения: 468
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Варужан Апелян » Сря Май 11, 2016 1:08 am

Хлябът и боба никога няма да свършат, също и черния хайвер за някои...
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Варужан Апелян » Пет Май 27, 2016 1:24 pm

Видео: За бъдещето на БДЖ. Разговор с изпълнителния директор Владимир Владимиров
17.05.2016


След като опитът за приватизация на БДЖ – товарни превози” се провали днес ще разговаряме с Владимир Владимиров, изпълнителен директор на холдинга.

Защо от средата на 90-те години железниците вървят надолу? Какъв е анализът на Владимиров, който е експерт в тази област. Според него държавата се е оттеглила от железницата в прехода от планова към пазарна икономика. Тогава се появява конкуренция на самата железница и “статусът на железницата от времето на социализма тотално е разрушен”. Това доведе до драматично свивавне на железницата – от свръхнатовареност с активи, сега тя е натоварена с голям брой служители и липсата на гъвкаво отношение към пазара. Така тя не може да бъде конкурентоспособна. Друг фактор за това състояние е и колапсът на комбината “Кремиковци”.

В предаването припомняме откъси от разговорите в студиото през мината седмица със Симеон Ананиев, председател на Асоциацията на българските железопътни превозвачи и Петър Бунев, председател на синдиката на железничарите към КНСБ. Ананиев критикува управленската и кадровата политика на сегашния екип на железниците. От своя страна Петър Бунев заяви, че не е оптимист за бъдещето на “БДЖ-товарни превози”, тъй като състоянието на дружеството е такова, че едва ли и държавата ще може да му помогне.

В отговор Владимир Владимиров отхвърли обвиненията, че е външен човек в бранша. Той приема като несериозни твърденията на Ананиев, при положение, че е вече 6 години на поста. И още нещо, Владимиров подчерта, че Ананиев представлява интересите на частните превозвачи като “удря” по държавната железница. Според него председателят на Асоциацията на българските железопътни превозвачи всъщност обслужва и е дал лицензите на частните превозвачи.

По отношение на неуспялата приватизация на дружество “БДЖ-товарни превози” Владимиров каза, че този вид превози са подложени на жестока конкуренция в цяла Европа, защото се променя структурата на индустрията – от тежка към сферата на услугите, товарите са по-леки, а разстоянията в България са кратки в сравнение с изискванията за товарните превози в Европа. Това означава, че има обективни фактори, които обуславят липсата на интерес към предложената приватизация на железопътните товарни превози. Всичко друго е спекулация, заключи изпълнителният директор на БДЖ.

http://bnt.bg/part-of-show/za-ba-deshteto-na-bdzh-razgovor-s-izpulnitelniya-direktor-vladimir-vladimirov
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Administrator » Пон Фев 27, 2017 12:12 pm

В БДЖ трябва да се върнат смесените предприятия

Инж. Марио Нинов и Петър Мутафчиев в Бизнес старт

Галина Маринова

27 февруари 2017 | 09:02

Четири са главните задачи, свързани с БДЖ, върху които българските политици трябва да акцентират - да се гарантира плащането на задълженията, тарифната политика, която ще провежда държавата, и програмата за развитие на железопътния транспорт, както и да се подходи към управлението на железниците с нов тип мениджърски договори, които да отговарят на корпоративното управление, от което се нуждае БДЖ. Това каза Петър Мутафчиев от Форума за балкански транспорт и инфраструктура в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria с водещ Иван Нончев. Мутафчиев коментира резултатите от кръглата маса по проблемите на железопътния транспорт в България заедно с инж. Марио Нинов от КТ Подкрепа на БДЖ.

"Две последователни ръководства говореха само за печалби, като се спестяваше от ремонти. С дълга на БДЖ трябва да се работи - той или трябва да се разсрочи, или държавата да даде гаранции, и наистина това трябва да стане в кратки срокове, но най-важното е да се смени подходът - да се върне създаването на смесени предприятия, за да се подобри услугата. Трябва да е ясно, че железницата работи в много конкурентна среда".

Направено е предложение да се направи ново министерство - на инфраструктурата и транспорта, и Агенция Пътища да се включи към Министерството на транспорта, "за да има балансирана политика по отношение на тарифите и стратегия за развитие на инфраструктурата", допълни Мутафчиев.

"Имаше и представители на политическите сили, които поеха конкретни ангажименти за изпълнение. Надеждата ни за успех идва от това, че в момента хората, които управляват, са от гилдията - хора професионалисти. Хубавото на форума е, че не слушахме неща от типа "караме докато можем". Предприемат се действия и, ако се реализират докрай, резултатите ще се видят още през този месец", каза от своя страна инж. Марио Нинов.

По думите му пазарният дял на БДЖ не може да се увеличи, докато не се инвестира в хората.

"Тази година НКЖИ има 35 млн. лв. по-малко капиталов трансфер, за да поддържа железопътна инфраструктура, 22 млн. лв. не стигат за заплати до края на годината. Ако не се актуализира бюджетът, НКЖИ няма да може да работи и нито един превозвач няма да може да минава по инфраструктурата".

Източник: Блумбърг
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2382
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Administrator » Чет Май 31, 2018 10:48 am

Запорирани са 20 млн. лв. по сметките на БДЖ

Запорът е наложен след иск на облигационерите, подаден в Софийски градски съд

31.05.2018 10:01

Двама от кредиторите по втория облигационен заем на БДЖ са подали иск в Софийски градски съд (СГС) за 40 млн. лв. срещу „БДЖ - Пътнически превози”. С решение на съда искът е одобрен частично в размер на 20 млн. лв. в полза на облигационерите и са запорирани сметки на дружеството, съобщи „Холдинг БДЖ“.

В съобщението се припомня, че вторият облигационен заем от 240 млн. лв. е взет през 2007 г. за рефинансиране на стари задължения и за ремонти на товарни вагони. Според сегашното ръководство на холдинга този заем „реално не е бил наложителен“. До момента остатъкът на задълженията по заема е в размер на 103 млн. лв.

В съобщението се подчертава, че разпродажба на активи на БДЖ (мотриси и вагони) няма да има.

Заплатите на служителите за този месец са изплатени 3-4 дни по-рано и засега проблем няма. Напрежение има, въпросът е какво ще се случи в следващите месеци, каза пред БНТ Петър Бунев, председател на железничарския синдикат.

Заместник-министърът на транспорта Велик Занчев заяви пред БНТ, че транспортното министерство и БДЖ водят разговори с финансовото министерство, за да бъде използвана държавната помощ за превозвача, която бе разрешена от Европейската комисия.

„Водим интензивни разговори с кредиторите, но сега те втвърдиха позицията и затова сме изправени пред този казус“, обясни още Занчев.

От „Холдинг БДЖ“ уточняват, че облигационерите са в законното си право да изискат дължими средства по съдебен път и временният запор няма да затрудни работата на дружеството, ако бъде намерено решение в краткосрочен план.

В съобщението се допълва, че се очаква решение на казуса от Министерство на финансите.

От края на 2009 г. БДЖ е в тежко финансово състояние с 849 млн. лева задължения. Към март 2018 г. задълженията бяха намалени до 361 млн. лева, като изцяло бяха изплатени първият облигационен заем и други кредити.

Източник: Investor.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2382
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Administrator » Пет Юни 01, 2018 11:34 am

Горанов: По-малко автобуси и нарядко, за да се напълнят влаковете

За правила за конкуренция между двата транспорта, зове финансовият министър

10:55 01 Юни 2018

Държавата ще подпомогне железниците, за да се вдигне запора върху сметките на БДЖ. Но в сектора е необходима цялостна политика чрез ограничаването или поне правила за конкуренция между автомобилния и железопътния превоз. Това обяви финансовият министър Владислав Горанов.

Парите за вдигането на запора върху сметките на БДЖ ще дойдат от фискалния резерв, като временна финансовата помощ за дружеството. Сумата, която са необходима за разплащане на облигационния заем от 2007 г. е над 100 млн. лева, а в краткосрочен план от финансовото министерство са поискани около 20 млн. лева, потвърди и Горанов.

По думите му в момента във финансовото министерство се обсъжда отпускането на помощ в рамките на утвърдената от Европейската комисия безвъзмездна държавна помощ за преструктуриране на железниците. „Проблемите на железниците не са чужди на финансовото министерство, ние многократно сме подпомагали сектора, няколко милиона всяко година от бюджета отиват за железниците, за железния път и пътническите превози, които са доста субсидирани. Проблемите, натрупани там са от години, заварихме 800 млн. лева дългове“, коментира темата Горанов.

Според него „изключително много се инвестира по южното направление на жп инфраструктурата, където има отсечки, където може да се развива много висока скорост, за което трябва подвижен състав, сиреч влакчета и вагончета“.

Финансовият министър отново повдигна темата за концесията за най-голямото ни летище: „Надявам се министър Московски и неговият екип по-бързо да придвижи концесията на летище София, от която очакваме не малък ресурс да влезе в (бел.р. транспортната) система, който аз съм обещал да върна отново в системата и окончателно да се затворят проблемите“. Той изрази мнение, че до края на тази година ще има напредък по отношение на концесията и ако не тази, то поне следващата година да се реализират постъпления.

Другите начини за подпомагане на жп транспорта според Горанов е ограничаване на незаконния автомобилен транспорт, който е пряка конкуренция на железопътния. Също така да се прецизират транспортните схеми, така че те да не влизат в пряка и неравна конкуренция, но това по думите му е по-дълъг дебат. „Има изключително гъст трафик на автобусите, които са в пряка и нелоялна конкуренция с жп превозите. Всичко това е в ръцете на транспортния министър. Тук говорим за легален бизнес, който обаче конкурира директно. За да напълним един влак от София до Бургас, то трябва да предложим услуга, която да удовлетворява като времетраене гражданите“, каза още финансовият министър.

От друга страна, за да стане жп транспортът рентабилен, трябва влаковете да се напълнят, допълни Горанов и каза, че няма европейска железница, която да не е субсидирана от държавата. Финансовият министър не смята, че трябва да се забрани автобусния транспорт, но по думите му не е нормално да има автобуси на всеки 15 минути и да се очаква хората да избират влака като транспортно средство.

Възможни са дори ограничения на автобусните привози, така че да си даде възможност да се тази политика да стане приоритет. Това може да се случи с прецизирани маршрути, както и на броя на автомобилите, които се движат по тези маршрути.

Източник: Монитор
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2382
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот semafor » Пет Юни 01, 2018 11:54 am

А стига бе! :o :shock: То ще излезе, че измежду ГРОБ-аджиите имало някой с 2 грама акъл у баклицата. Обаче все пак как хубаво и мазно-мазно помежду другото прокарват концесията. Няма да се спрат докато не харижат ПЕЧЕЛИВШОТО Летище София на някой. Защо зорлем трябва да стане това знаят малцина. Едно време рейсовете бяха довеждащ транспорт и чакаха пътниците от влаковете. Дълги линии почти нямаше (най-вече щото нямаше подходящи рейсове за тях), но тогава нямаше и толкова коли. Ако се въведе реален контрол от страна на ДАИ, инвестира се в подобряване на инфрата и закупуване на нов ТПС и най-вече се отнеме лиценза на депесарската рейсаджиийска фирмичка, която всеки месец има тежки инциденти и досега не е ясно защо продължава да има лиценз и да вози хора, може и да стане. В техен рейс съм пътувал миналата година от София до Стара Загора със 129 км/ч по магистралата. 129!!!!! Седях зад шофьора и съм гледал километража! Да се предложи адекватна услуга на пътниците, да се затегнат критериите за автопревозвачите и нещата ще си дойдат на мястото. Отделно хората не ползват влак много често поради липсата на връзка влак-автобус за/от дадено населено място. Ако има единна градска/общинска/областна/държавна транспортна схема тогава ще е много по-лесно, ясно и ще има място на пазара за всички участници. Просто трябват ясни правила, контрол и целенасочени инвестиции.
semafor
 
Мнения: 199
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Nobody » Пет Юни 01, 2018 7:14 pm

Преди години Шукеров и сие и един сбъркан влах взеха 100 000 марки за да спрат нощния влак от Видин за София.
Парите бяха от автобусните превозвачи.
Боклука шукера като се возеше пиян във видинските влакове в неделя и си го казваше и се хвалеше.
Nobody
 
Мнения: 2
Регистриран на: Съб Юли 08, 2017 6:05 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Юни 03, 2018 1:52 pm

На много места така се затриха сума и влакове и дори цели линии. А биха могли да същестуват още и влаковете по тях нямаше да бъдат празни- категорично. Лично аз съм оставал много пъти приятно изненадван от пътникопотока по някои линии и влакове, за които съм допускал, че ще са почти празни. Напълно невярно е например, че теснолинейката Септември-Добринище е нерентабилна, като гледам колко много пътуващи има, при това различни категории- местно население (работници, ученици) на къси разстояния, български и чуждестранни туристи и др. Да, малко биха пропътували цялото разстояние от началната до крайната гара, но пък по отделни отсечки си има редовен пътникопоток. При това, оказва се, че теснолинейката далеч не е толкова бавна, както се смята. Скоростта по шосето през дефилето между Варвара и Костандово например е ограничена до 30 км/ч, с колкото се движи и влака. Прави ми впечатление, че на някои равни и прави участъци, доста се засилва и се движи с една доста прилична скорост. Като прибавим и комфорта във вагоните, които дори в този габарит са в пъти по-удобни от седалката на един автобус или още по-малко една кола... За много хора влакът е единствен вид транспорт по тези места по различни причини- финансови, възможност за пренасяне на голям багаж, прилошаване при пътуване в автомобили и др. Убеден съм, че ако днес се движеха влакове по редица затрити линии, за тях би имало достатъчно пътуващи. Ако един ден жп транспортът стане приоритетен, какво ще правим с пропуснатите ползи от възможни влакове по демонтирани вече линии? Защо беше нужно да се демонтират, след като един ден би могло отново да потрябват. Това беше огромна грешка, за която вина имат точно онези "братски" на ГЕРБ партии с дясно мислене и политики. ГЕРБ и Горанов не могат да заблудят никого с тези крокодилски сълзи, които сега ронят за железниците, след като имаха не малък принос в досъсипването им. А Московски, който много отдавна трябваше да бъде трайно отстранен от управлението на сектора и изобщо от политиката, би трябвало да се засрами, че продължава да се оправдава за собствената си некадърсност с договори, подписани преди 15 години!? Но такъв човек срама няма! Както неговите предшественици и съидейници от СДС и НДСВ съвсем безсрамно бастисаха Червен бряг- Оряхово например.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Предишна

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта