МАКЕДОНИЯ

Информация и дискусии за железниците извън границите на България. Новини за чуждите железници, трамваи, метрополитени и фирми-производители на оборудване и подвижен състав за тях

МАКЕДОНИЯ

Мнениеот Administrator » Вто Юли 23, 2013 2:16 pm

Македонска поръчка за "СК-13 холдинг"

Българската компания ще модернизира жп отсечка за 9.5 млн. евро

Весела НИКОЛАЕВА | 23.07.2013

К-13 холдинг" е спечелила поръчка за 9.5 млн. евро за модернизация на част от железопътната мрежа в Република Македония, съобщи сайтът balkans.com, като информацията беше потвърдена за "Капитал Daily" и от холдинга. Договорът е подписан на 17 юли и е за рехабилитация на линията от Ногаевци до Неготино, която е част от международния Коридор 10, пояснява изданието. Финансирането на проекта е от Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР), а целта е с ремонта на няколко участъка от остарялата мрежа скоростта на македонските железници значително да се повиши.
Стъпка навън
Това е първата поръчка в чужбина, спечелена от "СК-13 холдинг", обясни председателят на надзорния съвет на дружеството инж. Николай Таков. По думите му досега компанията не е и участвала в търгове зад граница, но занапред има намерение да се кандидатира отново в такива. В България пътностроителната фирма е изпълнявала доста по-големи поръчки - като например рехабилитация на жп линията Пловдив - Бургас в консорциум с Джи Си Еф и "Трейс рейлинфра". Стойността на проекта беше 218.6 млн. евро. В Македония основната част от работата холдингът има намерение да изпълнява сам, но все пак ще наема и подизпълнители, твърди Таков. Стойността на поръчката в югозападната ни съседка не е голяма на фона на общите приходи на дружеството и за тази година ще представлява едва около една десета от тях, прогнозира председателят на надзорния съвет.
От "СК-13" не уточниха дали в момента участват в други процедури за избор на строители по проекти в чужбина и предстои ли скоро да подпишат такива.
По познато трасе
Плановете за рехабилитация на отсечката в Македония са тя да продължи една година, а дължината й е 31 км. Очаква се с основния ремонт остарелите дървени траверси да бъдат подменени с бетонни заедно със смяна на самите железопътни релси. От "СК-13" уточняват, че срокът за изпълнение на работите започва да тече от 17 октомври тази година, а след приключването на проекта по трасето ще се развива скорост от 120 км в час. До 90 дни българското дружество трябва да разположи оборудването и материалите, с които ще работи.
Ремонтът трябва да повиши и сигурността на жп трафика, посочва balkans.com. При реконструкцията за пръв път в Македония ще бъдат използвани релси от стандарт 60, което дава по-голяма стабилност при движение и възможност за увеличаване на скоростта, е обяснил пред изданието Ирфан Асани, директор на "Македонска железопътна инфраструктура". След подписването на договора министърът на транспорта е коментирал, че поръчката за реконструкцията е още едно потвърждение за ангажираността на правителството да подобри жп трафика в страната. След ремонтите скоростта на влаковете в Македония ще се увеличили почти двойно - в момента средната е 50 - 60 км в час. Линията Ногаевци - Неготино е построена през 1968 г.
Сегашната поръчка е част от плановете на "Македонска жп инфраструктура" за рехабилитация на няколко отсечки. Това е вторият по стойност проект след този за пътя Куманово - Белаковце, който ще струва 46.5 млн. евро. И за него парите са осигурени от ЕБВР, става ясно от сайта на държавното дружество.
Опитът дотук
"СК-13 холдинг" е една от най-големите строителни компании в България, като работни основно по инфраструктурни проекти, включително и по метрото в София, магистрала "Люлин", а в консорциум заедно с "Трейс груп" спечели търга за изграждането на частта на магистрала "Тракия" от Стара Загора до Нова Загора на стойност близо 138 млн. лв. В началото на юли стана ясно, че компании от групата най-вероятно ще изграждат воден колектор до Владая по поръчка на Столичната община. Обединението "Владайски колектор 2013" (в което влизат "СК-13 Пътстрой", "СК-13 Трансстрой" и "Статус Н") предложи най-ниската цена от 19.498 млн. без ДДС.

Източник: Капитал
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: МАКЕДОНИЯ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Чет Юли 25, 2013 1:50 pm

Интересно защо там ремонтират за 300 хил. евро на километър двупътно, а тука за 1 милион евро на километър 2/3 двупътно, 1/3 еднопътно? И ако вземем за сравнение отсечката Михайлово - Стара Загора - и за 2 пъти по-кратък срок ?
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 960
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: МАКЕДОНИЯ

Мнениеот mscilla » Нед Юли 28, 2013 12:34 pm

Сигурно защото си нямат НКЖИ да им изготвя проектите и да одобрява сроковете.
mscilla
 
Мнения: 108
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:50 pm

Re: МАКЕДОНИЯ

Мнениеот geny » Чет Дек 26, 2013 1:18 pm

geny
 
Мнения: 179
Регистриран на: Пет Авг 23, 2013 2:37 pm

Re: МАКЕДОНИЯ

Мнениеот Administrator » Сря Май 21, 2014 4:14 pm

Предадоха жп проекта Куманово - Миладиновци по коридор Х

Той е част от трасето Куманово - Велез - гръцка граница в Македония. Предстои строителен търг за Битоля - границата

Брой 20 от 19/05/2014

Автор: Милена Василева


Изображение

Проектантският екип от австрийската ILF, гръцката ADT - Omega, и българската "Евротранспроект" предаде разработката за обновяване на железницата Куманово - Миладиновци в Македония и започна кореспонденцията за работния проект. Трасето е част от коридор Х в частта Белград - Гърция. Срокът за завършване на проектната работа по обекта изтича в края на юни 2014 г. Първоначално времето за проектиране беше 18 месеца, смятано от края на май 2012 г., но беше удължено с 4 месеца, каза инж. Валентин Михайловски, ръководител на проекта от българска страна. Проектирането се финансира от Европейската банка за възстановяване и развитие.

Трасето
Целият проект е съставен от три участъка от трасето Куманово - Велез - гръцка граница на коридор Х, които не са последователни.
Първият е Куманово - Миладиновци, дължината му е 17 км и е проектиран от "Евротранспроект".
Вторият е Драчево - Велез, 30-километров участък през долината на река Вардар - най-трудният от трасето. По проекта работи ILF - Австрия.
Третата отсечка е Битоля - Кременица (на границата с Гърция) по разклонението на коридор Х, наречено Хд. Дължината е 17 км, проектът е разработен от ADT - Omega, Гърция. Тази част е сравнително най-лека за проектиране заради терена. Тя е предвидена за изграждане в най-близко време - основно заради развитието на индустриалната зона "Жабене". За съжаление от другата страна на границата - в Гърция, няма железница.

Проектът
Проектантите са разработили три фази: предварително проучване, идеен проект и работен проект за модернизация на трасето.
Целта на предпроектното проучване е да се избере каква модернизация е необходима.
Изработването на предварителен и работен проект за рехабилитация на трасето, подготовка на тръжни документи са част от работата на проектанта.
За третия участък от трасето е осигурено финансиране и предстоят търгове за изграждане на железницата.

Проектирането на Куманово - Миладиновци
беше много тежко, защото обхваща всички фази, а не се знае кой вариант ще бъде избран, каза инж. Михайловски.
Това е рискът на проектирането от предпроектно проучване до работен проект - проектантът е длъжен да разработи всички видове проекти по всеки вариант.
За първия участък, проектиран от българската "Евротранспроект", все още не е осигурено финансиране, затова и не се подготвя тръжна документация.
Разработихме варианти за 120 и 160 км в час единична и двойна жп линия. Изследвахме трафика, направихме кост-бенефит (ползи - разходи) анализ, получиха се два варианта за рехабилитация, разказват проектантите - един за 90 км в час и един за 120 км в час. Предпочетен от възложителя е вариантът за 120 км в час, затова проектантите снижават разходите за обновяването. Особеното е, че трасето минава през селата Черкези и Романовци, където скоростта не може да надвишава 90 км в час. В останалата част от трасето влаковете ще се движат със 120 км в час.
Участъкът е с голяма денивелация - след Куманово започва изкачване при максимален наклон 15-16/1000, последван от слизане със същия наклон. По средата на 17-километровото трасе е гара Романовци. Проектантите премахват 2 от съществуващите 5 жп прелеза и предлагат пътни подлези - при Куманово и при Романовци, където има по-голям трафик. Другите три прелеза са селскостопански и ще са снабдени със сигнализация, автоматизация и бариери за по-голяма безопасност.

Гарите
Измества се гара Романовци, коловозите - също. Запазват се две сгради - приемното здание и техническата сграда. Трасето се променя.
Гара Куманово е основна гара и остава същата, прави се реконструкция на стрелковите гърловини. Гарата осъществява връзката между коридор VІІІ и коридор Х и затова са предвидени отделни коловози за всеки коридор. Двата коловоза се събират в една стрелка в началото на гарата. Подобрява се схемата на гарата, като се предвижда лека реконструкция.
Жп линията е електрифицирана, ще се обнови сигнализацията и ще се мине към по-модерна сигнализация - на броячи на оси, търг за които предстои.
През селата Черкези и Романовци влакът ще минава по съществуващото трасе с леко изместване, за да се подобрят радиусите на кривите, като така се повиши и скоростта.
Предвидени са 2 пътни подлеза и 1 пешеходен. Останалите съоръжения ще бъдат рехабилитирани.
Гара Миладиновци не е част от този проект, но трасето се включва в нея.

Окончателният проект
Възприетият вариант на фаза идеен проект за трасето Куманово - Миладиновци е с приблизителна строителна стойност (35-37 млн. евро), точната ще стане ясна след изработване на количествено-стойностните сметки. В края на юни ще бъде завършен цялостният проект.

Източник: Строителство Градът
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: МАКЕДОНИЯ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Сря Авг 19, 2015 9:12 pm

В skyscrapercity се появиха ужасяващи снимки на македонски влак , най-вероятно от Гевгелия. . Ако комшиите затворят границата, тази паплач ще тръгне към Кулата !
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 960
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: МАКЕДОНИЯ

Мнениеот Otskov » Съб Юни 04, 2016 10:04 pm

Интересно е да следим и случващото се по тази линия:
https://www.youtube.com/watch?v=flkNq2ode5I
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1971
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: МАКЕДОНИЯ

Мнениеот транзитен пътник » Нед Юни 05, 2016 7:36 pm

Да; за хронологията, един материал преди точно година, т.е. около година и половина по-късно от горното:
Интензивно се работи на обнова на железничката пруга Битола-Кременица
http://kanal5.com.mk/vesti_detail.asp?ID=71133,
а най-скорошно като че ли е това, което Geny вече даде в другата тема:
build.mk » Forum: Реконструкција на пругата Битола - Лерин
http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=1015&OB=DESC:
На 2016-05-30, Могли написа:И аз вчера бях на същото място, ама някак работите стоят на място.
транзитен пътник
 
Мнения: 373
Регистриран на: Пет Сеп 20, 2013 4:49 am

Re: МАКЕДОНИЯ

Мнениеот Achtung » Пет Сеп 08, 2017 1:18 pm

Една малко стара новина, но има ли някой информация какви са техн. характеристики на тези 4 китайски локомотива поръчани от македонските железници. Бързо търсене в интернет показва, че въпросния завод има съвместно предприятие със Сименс и е произвеждал базирани на EuroSprinter локомотиви, HXD1. Като Сименс има участие в първите 3 модификации A,B,C, последната D май си е изцяло изкопирана от CRRC и немците не участват. Вероятно договора е за модификация на тези локомотиви: https://de.wikipedia.org/wiki/CR-Baureihe_HXD1D , макар че, цената от 2 милиона евро за бройка ми се струва нереална, когато ПИМК купиха Вектрона, цитираната в медиите сума беше около 6 милиона евро. Ето и линка към подписването на самия договор:

http://www.crrcgc.cc/en/g7389/s14333/t280630.aspx
Achtung
 
Мнения: 22
Регистриран на: Пет Юни 10, 2016 11:32 am

Re: МАКЕДОНИЯ

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Сеп 08, 2017 5:06 pm

Китайците от CRRC искаха и с нас да преговарят за подвижен състав. Искаха да покрият дълга на БДЖ и да строят завод за локомотиви в България, но новото правителство на Бойко Борисов не им обърна внимание.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 666
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm


Назад към Чужди железопътни администрации / Railways Outside Bulgaria

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron