Интермодални терминали

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Интермодални терминали

Мнениеот Administrator » Сря Юли 17, 2013 2:53 pm

.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2428
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Интермодални терминали

Мнениеот MouveMeNT » Вто Окт 29, 2013 9:11 pm

КЗК отмени търг за консултант за интермодалния терминал в Пловдив

Оценителната комисия не е изложила мотиви при оценяването на предложенията

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отмени решение на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) за класиране на участниците в обществена поръчка, съобщи комисията. Поръчката е за избор на консултант - прoджект мениджър, който ще подпомага управлението на проекта за изграждане на интермодален терминал в Пловдив.
КЗК е установила съществени нарушения на процесуалните правила при оценяването на техническите оферти на участниците. Нарушенията поставят под въпрос решението на възложителя за избор на изпълнител в обществената поръчка.
Оценителната комисия не е изложила собствени мотиви при оценяването на предложенията, като записаните мотиви са формални. Липсва кратко описание на техническите оферти и така КЗК няма възможност да упражни контрол върху действията на конкурсната комисия, тъй като не става ясно въз основа на какви доказателства, съдържащи се в офертите на участниците, комисията е определила съответния брой точки.
Затова КЗК връща преписката на етап разглеждане и оценка на техническите предложения на участниците.
Интермодалният терминал в Пловдив е обявен за обект с национално значение. През април 2013 г. НКЖИ обяви поръчката за консултант като посочи, че по принцип е необходима специфична помощ при администрирането и управлението на сложните инфраструктурни проекти, които се финансират от ОП „Транспорт”.
Проектът предвижда върху площ от 68 870 м. да бъдат изградени терминална площадка за товаро-разтоварни операции, площадка за складиране на контейнерите в два реда, площ за повредени контейнери и техника, специални места за хладилни товарни единици, административна сграда за обслужване на клиентите, сграда за митнически контрол и митнически склад, паркинги за товарни и леки автомобили и КПП.

Източник: investor.bg
MouveMeNT
 
Мнения: 385
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:50 pm

Re: Интермодални терминали

Мнениеот vlado » Пон Авг 03, 2015 2:49 pm

Колеги, на снимкита по-долу е нова товарна гара Свиленград. Дали това в дясно (изнесеният коловоз) е за интермодален терминал? Питам, защото четох някъде, че ще има там такъв, но без подробности, твърде лаконично. Някой мнение?

Изображение

Има и козлови кран:

Изображение

Изображение
vlado
 
Мнения: 762
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Интермодални терминали

Мнениеот vlado » Чет Юли 27, 2017 9:27 am

Ивайло Московски: Започваме разговори за изграждане на интермодален терминал в индустриална зона „Божурище“

20.07.2017

Започваме разговори с Министерството на икономиката за изграждане на интермодален терминал в индустриална зона „Божурище“. Това заяви министърът на министерства имат готовност да работят и в тази посока. „Планираме със средства от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ да направим предпроектно транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на конференция “Гъвкав европейски бюджет и финансови инструменти в подкрепа на строителния сектор“, която се организира от Камарата на строителите в България и в. Строител.

Московски посочи, че е провел среща с министъра на икономиката Емил Караниколов, на която е разгледана възможността двете министерства съвместно да реализират проекта. „Водят се срещи на експертно ниво между ДП „Национална Компания Железопътна Инфраструктура“ и „Национална Компания Индустриални Зони“ ЕАД за обсъждане на проекта в детайли“, допълни министърът.

В индустриална зона „Божурище“ се предвижда да бъдат генерирани над 30 000 работни места в следващите няколко години, което е още една предпоставка за изграждане на подобен тип съоръжение, посочи министърът. Той допълни, че се обсъжда още свързване на зоната с метро или градска железница, като двете проучване и технически проект за терминала, а след това ще търсим подходящи форми за финансиране на строителството“, обясни Московски.

Другият обсъждан съвместен проект с Министерството на икономиката е изграждането на интермодален терминал във Видин. Той също е доказано целесъобразен проект, тъй като крайдунавският град разполага с изградена индустриална зона.

По отношение на дълговете на Български държавни железници, министърът посочи, че следващата седмица ще се проведе среща с кредиторите по облигационния заем. Плановете са до края на следващата година всички задължения да бъдат погасени.

Източник: МТИТС
vlado
 
Мнения: 762
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Интермодални терминали

Мнениеот ivajlo_nikolov » Чет Юли 27, 2017 4:38 pm

В Божурище има действащ терминал на DB Shenker. С 2 коловоза.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Интермодални терминали

Мнениеот vlado » Вто Яну 16, 2018 1:31 pm

Чета аз в Строителство Градът, че избират изпълнители за АМ "София - Калотина" и някъде по средата на статията виждам следния текст:

"Проектът предвижда уширение на съществуващия път, а в отделни участъци ще бъдат подобрени геометричните му елементи. Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. При км 12+520 ще бъде изграден вход-изход от първокласния път към интермодален терминал Драгоман. Ще бъдат построени 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли "Калотина" и "Драгоман". Срокът за изпълнение на поръчката е 852 календарни дни."

Тоест, май, не са се отказали от него. Най-вероятно се надяват, да се появят клиенти след въвеждане на тол системата.

Източник: Строителство Градът
vlado
 
Мнения: 762
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Интермодални терминали

Мнениеот vlado » Чет Фев 08, 2018 11:36 am

Изграждат частен мултимодален терминал София – Запад
От 08.02.2018, Автор: Милена Василева

Изображение
Фотограф: СО

Българските компании "Трансекспрес" ЕООД, "ТрансЛог Карго" ЕООД и НК "Железопътна инфраструктура" спечелиха проект по така наречения Blending Call на Механизма за свързана Европа (сектор "Транспорт"). Той е за изграждане на мултимодална логистична платформа "София - Запад". Бенефициенти са "Трансекспрес" ЕООД, "ТрансЛог Карго" ЕООД и НК "Железопътна инфраструктура". НКЖИ няма пряко финансово участие в проекта. При необходимост тя ще оказва техническа и административна помощ на другите двама кандидати. По Механизма за Свързване на Европа се отпускат 20% от стойността на терминала – 2,1 млн. евро, собственото финансиране на юридическите лица – 3 млн. евро, заемното финансиране е в размер на 5,5 млн. евро. Според информация от Столична община проектът е получил разрешение за строеж.

Проектът е насочен към завършване на мултимодалната логистична платформа София - Запад, разположена на коридор Ориент/Източно-Средиземноморие. Предвижда се подобряване на качеството на съществуващата инфраструктура, от гледна точка на сигурност и ефективност, както и отстраняване на съществуващите "тесни места" и подобряване на свързаността с железопътната и пътната мрежа. В дългосрочен план, проектът ще допринесе за прехвърляне на товари от пътния на железопътен транспорт и ще гарантира интегриране на различните видове транспорт и оперативна съвместимост.
Одобряването на проекта по Blending Call на Механизма за свързана Европа (сектор "Транспорт") е по-различно от разглеждането на публичните проекти, които кандидатствата за финансиране по МСЕ. При Blending Call има съчетаване на безвъзмездна финансова помощ с други финансови инструменти. По новия тип търгуване България спечели два проекта.
В момента има отворена втора покана по т.нар. Blending call със срок за подаване на проектите до месец април.

Източник: Строителство Градът
vlado
 
Мнения: 762
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Интермодални терминали

Мнениеот krali_mirko » Пет Фев 09, 2018 3:39 pm

Не става ясно къде всъщност ще е разположена тази "платформа"
Аватар
krali_mirko
 
Мнения: 89
Регистриран на: Пет Юли 26, 2013 10:22 am
Местоположение: Sofia

Re: Интермодални терминали

Мнениеот vlado » Чет Ное 14, 2019 4:27 pm

Изглежда неизползването на терминала в Драгоман е към своя край:

От Фейсбук:
"Група, предимно от студенти в УНСС по специалност "Икономика на транспорта" днес посети терминала на ДП "НКЖИ", който е отдаден под наем за 35 години на "ПИМК" ООД. Демонстрирано беше натоварване на полуемарке отговарящо на стандарта Р400,на вагон собственост на превозвача. Обяснени бяха освен товаро-разтоварните операции и самата технология за работа в терминала и бъдещите планове за построяване на още 2 коловоза, поради увеличения обем работа и бъдещите планове за работа във вече наетия терминал на НКЖИ край Драгоман, който догодина ще започне работа, след 10 г. пустеене. Интересното беше, че всеки ден пътува влак за Турция (по ГДВ), като допълнително по заявка се назначават още 2 влака седмично, неделя е най-натоварения работен ден и влаковете са вертушни. Двигателят на една от последните снимки е на 7-цата, която може би се вижда в края на коловоза, ремонтираща се в момента.

После посетихме и огледахме гаровата инфраструктура."
vlado
 
Мнения: 762
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Интермодални терминали

Мнениеот Димитър Деянов » Чет Ное 21, 2019 10:36 pm

vlado написа:Изглежда неизползването на терминала в Драгоман е към своя край:

Както е известно, терминалът в Драгоман е замислен да приема/обработва/изпраща влакове по технологията Ro-La и малкото, което е направено там, е съобразено с използването на тази технология. Интермодалните превози се развиват бързо и както знаете вече не се превозват целите камиони, а само полуремаркетата с композиции от "джобни" вагони. Така, че ако трябва теминалът в Драгоман да заработи, ще е необходимо най-напред да се прецени дали географското му разположение е все още актуално, като място за интермодален терминал, дали самото място като терен, е достатъчно за развитието му за използване на по-новата технология и накрая ще трябва време за да се изгради необходимата инфраструктура.

Информацията, която имам за сега е, че БДЖ ТП използват срещу заплащане само една много малка част от недовършения терминал, а други наематели няма.
Може някой да замисля вземането под наем на този недовършен терминал, но за сега няма никакви конкретни стъпки по такова начинание.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 686
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Интермодални терминали

Мнениеот stankos » Пет Ное 22, 2019 11:18 am

Някой има ли преки наблюдения доколко е натоварен терминала на ПИМК на Тодор Каблешков та търсят разширение толкова на запад ! Няма лошо.
Аватар
stankos
 
Мнения: 461
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Интермодални терминали

Мнениеот vlado » Пет Ное 22, 2019 2:45 pm

Аз лично от цитираната от мен по-горе новина разбирам, че ПИМК ВЕЧЕ са наели терминала и го подготвят за експлоатация от другата година. Нещо ми подсказва, че изведнъж чудодейно този терминал ще се окаже печеливш, още щом попадне в частни ръце. Малко като с вица кога БДЖ щяло да излезе на печалба с отговор веднага след като стане частен.
А относно натовареността на терминала в Тодор Каблешков само съм чувал, че многократно е надхвърлил очаквания оптимистичен сценарий за натовареност, тоест вече се налага да бъде разширен, за да се използва пълноценно.
vlado
 
Мнения: 762
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Интермодални терминали

Мнениеот semafor » Пет Ное 22, 2019 3:01 pm

Според мен ПИМК много добре са си направили сметката преди да наемат терминала и ще видите как от догодина Ro-La превозите ще започнат да кръстосват България. Стига да постигнат добра цена, частниците по този начин ще свалят известна част от тежкия трафик от магистралите и толаджийте ще ги хванат за буферите. Една проста супер лайшка сметка показва, че само за гориво и тол такси един ТИР, за да стигне от Калотина до Капитан Андреево ще трябва да плати минимум 400-500 лева. Отделно времето в което камиона е на влака шофьора може да го използва за пълноценна почивка и после като слезе на границата газ и надолу към Анадола. Не съм сигурен дали това е точното им намерение, но ако стане ще е много добре. Както се казва - ще поживеем, ще видим. :idea:
semafor
 
Мнения: 223
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Интермодални терминали

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Ное 23, 2019 6:33 pm

vlado написа:Аз лично от цитираната от мен по-горе новина разбирам, че ПИМК ВЕЧЕ са наели терминала и го подготвят за експлоатация от другата година.

Ако е така, за да заработи терминалът Драгоман през 2020 г., трябва още от сега да се върши нещо по него, защото има доста работа, да се довърши и подготви за експлоатация. Това лесно може да се провери от всеки, който има пътуване в тази посока - просто трябва да погледне дали има хора, които работят по терминала.

Що се отнася до мечтата на semafor "........как от догодина Ro-La превозите ще започнат да кръстосват България.", мисля че PIMK-Reil, които са първият ж п превозвач в България започнал превозите на ТIR-ови полуремаркета тип Р400, няма да се откажат да продължават по тази технология и да започнат усвояването на технологията Ro-La и ако са те, които са наели терминала Драгоман, сигурно ще си го приспособят за интермодалната технология, с която вече работят.

За БДЖ ТП да не говорим. Те нямат необходимите вагони нито за Ro-La, нито за превозът на полуремаркета с "джобни"- вагони, а не виждам и някой от другите превозвачи (поне сега) да предприема стъпки за такива превози.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 686
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Интермодални терминали

Мнениеот stankos » Съб Ное 23, 2019 8:27 pm

Какво има да му се довършва на този терминал ?
Аватар
stankos
 
Мнения: 461
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Интермодални терминали

Мнениеот Димитър Деянов » Нед Ное 24, 2019 11:09 am

stankos написа:Какво има да му се довършва на този терминал ?

Ro-La терминал Драгоман
Ето ги двата коловоза, на които трябва да се подават композициите от Ro-La вагони (платформи), за да се товарят/разтоварват камионите. Вагоните (платформи) трябва да позволяват безпрепятствено придвижване на камионите върху тях, от вагон на вагон. Платформите трябва да толкова високи от глава релса, че като се натоварят камионите върху тях, да не нарушават отгоре габарита за товарите по ж п мрежата, респективно да са на безопасно разстояние от контактната мрежа.
сн. 1.jpg
сн. 1.jpg (194.49 KiB) Прегледано 235 пъти


А от тук трябва да подходят камионите и посредством подвижни апарели (тук те липсват) да се качат върху Ro-La композицията, да се придвижват върху нея напред докато се наредят върху целия влак. Отпред на влака, до локомотива, трябва да има спален вагон за да се возят и почиват шофьорите, докато влакът пристигне в крайния пункт по местоназначение. Досега от тези коловози не е натоварен и не е заминал нито един Ro-La влак.
сн. 2.jpg
сн. 2.jpg (192.48 KiB) Прегледано 235 пъти

Задавам си въпроса: тази ли технология ще усвояват евентуалните наематели PIMK Reil, или ще си направят широки рампи отстрани на коловозите, за да си товарят/разтоварват само полуремаркета (както в Т.Каблешков) на композиции с "джобни" вагони ?

А ето и състоянието на ресторанта, който трябваше да се ползва от работещите на терминала и от шофьорите, докато чакат натоварване.
сн. 3.jpg
сн. 3.jpg (220.79 KiB) Прегледано 235 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 686
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Интермодални терминали

Мнениеот vlado » Пон Ное 25, 2019 9:36 am

Аз нямам съмнения, че Пимк си знаят интереса и много бързо ще осигурят най-подходящите условия терминалът да работи на максимални обороти, вкл. и със заведение за обществено хранене за почиващите си шофьори.
vlado
 
Мнения: 762
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Интермодални терминали

Мнениеот stankos » Вто Ное 26, 2019 3:03 pm

Димитър Деянов написа:..., или ще си направят широки рампи отстрани на коловозите, за да си товарят/разтоварват само полуремаркета (както в Т.Каблешков) на композиции с "джобни" вагони ?


Най-вероятно ще е така! Технологията им е ясна, а имат и подходящите вагони!
Аватар
stankos
 
Мнения: 461
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am


Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot], Димитър Деянов и 0 госта