ГЕРМАНИЯ

Информация и дискусии за железниците извън границите на България. Новини за чуждите железници, трамваи, метрополитени и фирми-производители на оборудване и подвижен състав за тях

ГЕРМАНИЯ

Мнениеот Petko Ivanov » Съб Авг 02, 2014 11:46 am

Два влака са катастрофирали вчера:
http://dnes.dir.bg/news/Germania-katast ... 46969?nt=4
Petko Ivanov
 
Мнения: 316
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: ГЕРМАНИЯ

Мнениеот assen » Пон Фев 23, 2015 12:52 am

Малко снимки и обща информация за DB Regio:
http://www.zavedil.com/travel-deutsche-bahn-regio
assen
 
Мнения: 104
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:26 pm

Re: ГЕРМАНИЯ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Съб Юли 04, 2015 9:49 pm

Резил е темата за Германия - родината на Siemens в Ж.П. форум да е толкова постна. Понеже, през последните няколко години не съм ходил на там, реших да възстановя снимките от стария форум.
Те са от м. ноември 2008г., от бизнес пътуване през Франкфурт до Нюрберг.
Интермодален терминал на канала Рейн-Майн-Дунав за връзка на речния с Ж.П. и шосеен транспорт в близост до Нюрберг:
Снимка 1
Снимка 2
От Нюрберг за Франкфурт с ICE-то Виена-Франкфурт. 230км./2 часа.
Снимка 1
Снимка 2
Снимка 3
Ж.П. гара Франкфурт
Но не ICE - то ме впечатли толкова, колкото едно хитроумно решение корабите на речната гара, до центъра на Франкфурт, да се зареждат с влакове по краибрежната линия. Решението е просто и ефикасно. На краибрежния булевард има знак, забраняващ влизането на МПС с тегло над 3,5т. Маневрата беше през ноща, и я чух от хотел "Рамада", на 100-тина метра от там.
Снимка 1
Снимка 2
Снимка 3
Снимка 4
Снимка 5
С ICE-то Мюнхен - летище Франкфурт/крайна гара!/ до летището:
Интериор /нямаше места!/
ICE - то на гара "летище Франкфурт"
Снимка 2
Към София
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 960
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: ГЕРМАНИЯ

Мнениеот assen » Вто Май 28, 2019 1:12 am

Пътуването с парен локомотив си е малко приключение, но, както открих съвсем случайно, в Германия то е лесно достъпно всеки ден и за смешни пари - без да чакате 1 юни и благоволението на държавния превозвач да покаже парен локомотив веднъж годишно.

В близост до Дрезден и до днес работи теснолинейка, която се обслужва само и единствено от парни локомотиви - по 4-6 курса на ден във всяка посока, общо към 20 км линия, която се изминава за ок. час в едната посока при скорост от 25 км/ч. За да е пълно удоволствието, по правило композициите имат открит вагон, а по-големите, от по 9-10 вагона, получават и втора, бутаща машина в посоката, която е изкачване. Вагоните са отлично запазени и реновирани автентични единици (а не, както БДЖ обича да прави, съвременни вагони, стоящи като кръпка зад парен локомотив). Парните машини са основно два вида, едните са ГДР-ски от 50-те години на миналия век, другите са немски от 30-те години; и двата типа с в редовна експлоатация всеки ден (да, машини на по 80 години). На въпроса "а има ли исторически парк, който по-рядко излиза на релсите", отговорът е - да, при специални случаи пускат парни машини от началото на 1921 година (на без малко век!).

Целият този кеф се предлага за по-малко от 8 евро в едната посока, или точно 15 евро отиване и връщане: www.loessnitzgrundbahn.de . От Дрезден до началната гара се стига за 15 мин. с S1, пътува на всеки половин час при цена под 5 евро в едната посока, слизате на Radebeul Ost - теснолинейката тръгва от същото място.
assen
 
Мнения: 104
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:26 pm

Re: ГЕРМАНИЯ

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Май 31, 2019 5:09 pm

assen написа:Пътуването с парен локомотив си е малко приключение, но, както открих съвсем случайно, в Германия то е лесно достъпно всеки ден и за смешни пари - без да чакате 1 юни и благоволението на държавния превозвач да покаже парен локомотив веднъж годишно.

У нас, от 1988 до 2015 г. бяха възстановени за обслужване на атракционни, юбилейни и туристически пътувания, общо 9 парни локомотива и една дизелова мотриса. Със същата цел бяха определени и известен брой пътнически ретро-вагони. Идеята беше този подвижен състав да излиза редовно за назначени атракционни пътувания, като освен да задоволява желанието на любителите на ретро-локомотиви да се возят с такива влакове, да носят и определени немалки приходи, както в редица други ж п администрации.

Забелязал съм обаче, че ние българите, дори да направим нещо хубаво, после не полагаме усилия да го поддържаме и то постепенно се унищожава и забравя. За съжаление, дано не съм лош пророк, но вероятно така ще стане и в нашия случай. Към настоящият момент, по-голямата част от ретро-локомотивите не могат да се изкарат за атракционни пътувания, заради неосигуряването им с ремонтен и поддържащ персонал. Някои от тези машини са с изтекла ревизия на парния котел, други се нуждаят от ремонт по необходимост. Например: локомотив 03.12 чака за смяна на димогарни тръби (тръбите са закупени и са налице, но няма кой да работи), локомотив 26.26 чака довършване на котлярски ремонт и т. н. В депо Г. Оряховица започналото възстановяване на локомотив 15.131 е на практика спряно заради, липсата на работна ръка. В депо София очакващите възстановяване, локомотив 36.10 и евентуално 48.04 (първият изцяло произведен в България парен локомотив) вероятно няма да дочакат такова.

Да не говорим, че възстановената дизелова мотриса 14 008.7 е вече унищожена, а и пътническите ретро-вагони са ограбени и неизвестно къде.

Напоследък забелязвам, че не се полагат необходимите грижи и за външният вид на ретро-локомотивите. Например, локомотив 05.01, тази елегантна бързоходна машина, беше изкарана за отбелязване на 130 години от административното учредяване на БДЖ, меко казано, леко опушена и недостатъчно почистена от предишното пътуване.

Освен, че трябва да са технически изправни, локомотивите които излизат за атракционни пътувания трябва да са идеално почистени и да имат образцов външен вид. Това очакват да видят любителите на парни локомотиви, които са готови да платят скъпо и прескъпо, за да се возят и фотографират с ретро-подвижния състав.

Преди 30 години, когато поставихме началото на възстановяването и поддържането на ретро-локомотивите, използвахме старите майстори и шлосери, които са започнали работа още по времето, когато парните локомотиви бяха алфата и омегата в железниците. С тези хора продължихме тази дейност, но те издържаха до към 2012-2015 г., когато поради напреднала възраст, трябваше да се оттеглят. Докато те бяха на работа, не се осигури за обучение по-младо попълнение и сега, на практика, няма кой да се грижи и работи по поддържането на парните локомотиви.

Ако искаме този малък парк от ретро-локомотиви да се поддържа, да излиза редовно и да печели от атракционни пътувания, трябва да се осигури задължително необходимият ремонтен персонал. Нужни са разбира се и опитни локомотивни машинисти, които съобразявайки се с възможностите на машините-ветерани (всяка от тях е отработила в редовната експлоатация между 30 и 50 години), трябва да ги пазят и експлоатират разумно, без претоварване, за да издържат по-дълго време като локомотиви за атракционни пътувания.

Не се ли осигури за тази специфична дейност, каквато са атракционните, туристическите и юбилейните пътувания, необходимия ремонтен и поддържащ персонал, работата скоро ще замре и 30 годишните усилия, да се създаде описания ретро-локомотивен парк, ще отидат безвъзвратно в историята.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 672
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: ГЕРМАНИЯ

Мнениеот ПЖИ43в » Пет Май 31, 2019 6:16 pm

"...Не се ли осигури за тази специфична дейност, каквато са атракционните, туристическите и юбилейните пътувания, необходимия ремонтен и поддържащ персонал, работата скоро ще замре и 30 годишните усилия, да се създаде описания ретро-локомотивен парк, ще отидат безвъзвратно в историята". ......Парните локомотиви са спрени от експлоатация преди близо 50 години ...и преди 20-30 г някой са въстановени за посочени атракционни пътувания!!!.....А,какво да кажем за първите дизелови и електрически л-ви--съответно 04-- и 41--????? ...Които безразсъдно и тотално бяха неоправдано унищожени???!!!...Спомен от тях,май,вече ги имаме и виждаме САМО НА СНИМКИ!!!???!!!
ПЖИ43в
 
Мнения: 367
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Re: ГЕРМАНИЯ

Мнениеот Tractionmaker32 » Съб Юни 01, 2019 12:29 pm

Ами така е. За жялост българите не умеем да пазим. Всеки гледа себе си и на никого не му пука за общите облаги. Съгласен съм с @ПЖИ43в. Не всички се интересуваме от парни локомотиви. Аз нямам нищо против организирането на такива атракционни пътувания и запазването на машини от предишни поколения, но някои от нас са любители на съветските ел. и дизелови локомотиви/мотриси. Защо да се не съхранят и някои екзепляри от тях? Дизеловите локомотиви от 04-та серия имат много почитатели. Аз пък си харесвам 43р и Эр25. Защо да е невъзможно с желание, ресурси и усилие да се възстановят единични бройки? Ако не друго поне като експонати? Как може изобщо локомотиви на повече от 50 години да се реставрират, а мотрисни влакове на 40 не могат?
Tractionmaker32
 
Мнения: 25
Регистриран на: Нед Дек 09, 2018 9:00 pm

Re: ГЕРМАНИЯ

Мнениеот Димитър Деянов » Пон Юни 03, 2019 9:33 am

Tractionmaker32 написа:Ами така е. За жялост българите не умеем да пазим. Всеки гледа себе си и на никого не му пука за общите облаги. Съгласен съм с @ПЖИ43в. Не всички се интересуваме от парни локомотиви. Аз нямам нищо против организирането на такива атракционни пътувания и запазването на машини от предишни поколения, но някои от нас са любители на съветските ел. и дизелови локомотиви/мотриси. Защо да се не съхранят и някои екзепляри от тях? Дизеловите локомотиви от 04-та серия имат много почитатели. Аз пък си харесвам 43р и Эр25. Защо да е невъзможно с желание, ресурси и усилие да се възстановят единични бройки? Ако не друго поне като експонати? Как може изобщо локомотиви на повече от 50 години да се реставрират, а мотрисни влакове на 40 не могат?

Предвидени за възстановяване бяха също дизелови и електрически локомотиви. Възстановяването на 04 012 на два пъти беше започвано и спирано. И сега съществуват два възможни варианта тази машина да бъде възстановена за движение. Тя, както и другата машина 04 025, която ще се използва за донор на части, се намират в депо София.

В сп. „Железопътен транспорт” – брой 4/2002 г. предложих локомотив 41 127, който е изваден на релсово звено в запаната част на Централна гара София и служи за стационарен отоплител на пътническите композиции, да бъде използван за възстановяване, на мястото на предвидеия по-рано 41 009, като действащ представител на серия 41.

41 127.2 - 09.01.2002 г..jpg
41 127.2 - 09.01.2002 г..jpg (65.38 KiB) Прегледано 892 пъти

Ето го 41 127, който може да се докара на външен вид точно като серия 41 след първата реконструкция в Чехия.

Електрически мотриси Эр25 (серия 32), както и локомотиви 43р (серия 44 и 45) има още в експлоатация. Така, че нищо не пречи, ако има инициативни железничари, да има и в бъдеще ретро-дизелов и ретро-електрически подвижен състав.
Разбира се, че ще трябват средства, ще има трудности, ще трябва да се положат усилия, но всички тези неща се преодоляват когато има желание да се постигне някаква цел.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 672
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: ГЕРМАНИЯ

Мнениеот Tractionmaker32 » Пон Юни 03, 2019 4:48 pm

Прав сте. Лично аз бих бил много щастлив ако тази идея се осъществи, но се съмнявам.
Tractionmaker32
 
Мнения: 25
Регистриран на: Нед Дек 09, 2018 9:00 pm

Re: ГЕРМАНИЯ

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Юни 22, 2019 5:18 pm

За да не замълчава форума и за любителите на прочутата по време на Втората световна война и след нея, конструкция BR 52, тук показвам две снимки на германският локомотив с любопитен номер 52 6666: първата преди, а втората - след въвеждането на контролна цифра в локомотивния експлоатационен номер.
52 6666.jpg
52 6666.jpg (126.13 KiB) Прегледано 736 пъти

52 6666-3.jpg
52 6666-3.jpg (204.24 KiB) Прегледано 736 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 672
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: ГЕРМАНИЯ

Мнениеот Petko Ivanov » Нед Юни 23, 2019 6:53 pm

Това е локомотив с тендер 4Т30 "Кенгуру", запазен и до днес, но в неработно състояние
Petko Ivanov
 
Мнения: 316
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm


Назад към Чужди железопътни администрации / Railways Outside Bulgaria

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта