Нови електрически локомотиви за БДЖ

Информация и дискусии за електрическите локомотиви и ЕМВ на БДЖ и частните превозвачи. Разпределение на подвижен състав по депата, технически характеристики, завършени модернизации. Предимства и недостатъци, експлоатация. Информация и предложения за нов и поръчан подвижен състав.

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот stankos » Пет Яну 22, 2021 9:39 am

Всъщност с номерацията не се ли занимава НК ЖИ подобно на КАТ и номерацията на всичкия български подвижен състав да е уникална и неповторима?
Аватар
stankos
 
Мнения: 469
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Saruman » Пет Яну 22, 2021 10:01 am

Здравейте г-н Деянов.

Ще се опитам да внеса малко разяснения, за нещата които и на мен са ми ясни.

Тези странни йероглифи, трябва да са символите на буквите от глаголицата, идея подобна на тази с именуването на локомотивите Хан...

Сименс извеждат локомотивите не в серия 10 80, както идват при нас, а в серия 61 92 XXX, където ХХХ е поредният произведен локомотив.

Лист със всички произведени Смартрони със снимки и информация за собствениците може да видите на следният адрес:

https://www.railcolor.net/index.php?nav=1414023&lang=1
Аватар
Saruman
 
Мнения: 634
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот mitko08888 » Пет Яну 22, 2021 2:59 pm

За да стане малко по-интересно:

Преди въвеждането на телефонните номера в DB номерацията беше "нормална", например
192 015-6
(не че тогава го е имало този локомотив). Серия 192, номер 015, контролна цифра 6.

При въвеждане на дългите номера DB се уредиха, като най-големия превозвач в Германия, да добавят петата цифра със стойност 6. Т.е. "серията" стана 6192. Защо: защото дългият номер с този цифра получава същата контролна цифра!
91 80 6192 015-6
Така контролната цифра винаги им е вярна, независимо дали се записват целия 12-цифрен номер, или само краткия 7-цифрен!
192 015-6
91 80 6 192 015-6

Съответно за дизелите петата цифра в DB стана 1:
стар номер 247 903-8
нов номер 92 80 1247 903-8

и т.н. и за другите типове тягов подвижен състав си избраха пета цифра така, че контролната цифра да се запази.
ПС: Не съм гледал за другите им стотина превозвача как е.

У нас, разбира се, нямаше достатъчно мисъл в главата на накои хора, и то не тези - отгоре, а в самите специалисти на съответните нива. И решиха цифрите да са 00, за по-лесно. След това незнайно защо това 00 за някои регистрации стана 10, въпреки че правилното беше да стане 8 за електрическите локомотиви, 3 за магистралните дизели, 5 за маневрените ел. и т.н.

така 44.205-3
щеше да стане
91 52 80 44 205-3

07.001-1
щеше да стане 92 52 30 07 001-1

Между другото за друг клас цифрата е "уцелена", макар и по случайност:
98 52 0052 255-7
има същата контролна цифра както и
52.255-7
Последна промяна mitko08888 на Пет Яну 22, 2021 8:21 pm, променена общо 2 пъти
mitko08888
 
Мнения: 145
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Saruman » Пет Яну 22, 2021 6:24 pm

Имаме и при нас пример за поставяне на число различно от 00 пред серията:

32 ХХХ

Стана:

04 32 ХХХ

С което се запази контролната цифра.
Прикачени файлове
1.jpg
1.jpg (100.66 KiB) Прегледано 3819 пъти
Аватар
Saruman
 
Мнения: 634
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот bdz44 » Съб Яну 23, 2021 2:26 pm

Скоро очакваме и 80 037. 8-)
Аватар
bdz44
 
Мнения: 49
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 8:30 pm
Местоположение: На релсите.

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Яну 23, 2021 10:12 pm

Откровено казано, по въпроса за номерацията на новите локомотиви на БДЖ, очаквах подкрепа от железничарите-професионалисти в областта на локомотивното стопанство. Възможно е, или такива на линия да няма, или да са преустановили вече активното си участие във форума.

Изобщо прави впечатление, че твърде отдавна, въпреки големият брой регистрирани участници, във форума активно участват не повече от 7 - 8 души. И тези реклами, напъхани вече плътно между постовете на участниците, пречат и не предразполагат за пълноценното обсъждане на по-сериозни теми.

А иначе, гостите във форума са винаги по няколко десетки, което показва, че много хора се интересуват от железниците и искат да научат повече за тях, но има теми, които с години не са отваряни, много (да не кажа повечето) от регистрираните участници отдавна са напуснали форума и вместо както преди, да се обсъждат едновременно по няколко различни теми, сега има периоди когато със седмици няма поместена нито една дума.

Съжалявам за това състояние на форума.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 772
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Saruman » Съб Яну 23, 2021 11:27 pm

Г-н Деянов, Като цяло форумите като платформа замряха. Всички са във Фейсбук, а от там и в Инстаграм и в Тик Ток и други нови и нови платформи.
Аватар
Saruman
 
Мнения: 634
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот stankos » Нед Яну 24, 2021 7:05 am

Фейс-а за снимки и бъзици става, но за сериозна информация и то така прегледно сортирана си е пълен ташак! Сериозните пишещи с достъп до информация и налични знания избягаха от тук изгонени от 2-3 ма идиоти и безучастната форумна администрация! Няма връщане назад.

Форумът умря! Да живее....
Аватар
stankos
 
Мнения: 469
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот evrokoma » Нед Яну 24, 2021 8:08 am

Г-н Деянов проблема с рекламите се решава с инсталиране на добавка към браузъра която блокира адуеър.
evrokoma
 
Мнения: 75
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:37 pm
Местоположение: Добрич

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Фев 12, 2021 5:50 pm

Ето ги и следващите три нови локомотива за БДЖ : 1080 038, 1080 039 и 1080 040.

Следващите три Smartron-локомотива за БДЖ.jpg
Следващите три Smartron-локомотива за БДЖ.jpg (73.4 KiB) Прегледано 3498 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 772
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Tractionmaker32 » Нед Фев 14, 2021 12:48 am

Те вече не са ли в България? Мисля, че ги кръстиха Омуртаг, Пресиян и Кубрат?
Tractionmaker32
 
Мнения: 29
Регистриран на: Нед Дек 09, 2018 9:00 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Нед Фев 14, 2021 9:38 pm

Tractionmaker32 написа:Мнение от Tractionmaker32 » Нед Фев 14, 2021 12:48 am
Те вече не са ли в България? Мисля, че ги кръстиха Омуртаг, Пресиян и Кубрат?

Те са вече пуснати в експлоатация от 11 февруари, но нарочно показвам снимката във вида който пристигат от Германия за да се разбере най-после, че съгласно идентификационния номер изписан върху машините, наложената ни от Siemens серия на локомотивите е 1080, а не 80, както се представя от някои. Да не говорим за поредните номера, които за нас са съвсем случайни.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 772
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Фев 19, 2021 6:06 pm

Видно от тази снимка и номерата на въведените в експлоатация през февруари т.г., нови Smartron-локомотиви за БДЖ ПП, са изписани неправилно.

1080 040.jpg
1080 040.jpg (100.22 KiB) Прегледано 3297 пъти

Още в началото на годината (4 януари т.г.), с писмо до централното ръководство на БДЖ ПП по този въпрос, обърнах внимание за номерирането на първите пристигнали локомотиви.
Сега ги призовавам от тук, да си отворят последния “Правилник за определяне на серийното
означаване, номериране и поставяне на надписи и знаци на тягов подвижен състав”
от 2017 г.
, съгласно който на тези БДЖ-локомотиви пълният идентификационен номер за интероперативна съвместимост трябва да се изписва така :
91 52 00 80 + пореден номер + контролна цифра,
а не така : 91 52 1080 + пореден номер + контролна цифра.

Поредните номера трябва да започват с : 001, 002, 003 и т.н., а не с : 035, 036, 037 и т.н. Тези последни поредни номера за нас са случайни числа и не означават нищо за БДЖ.

Или номерът на локомотива, показан на снимката, трябва да бъде :
91 52 00 80 006-7

Ако тези грешки не се поправят, за мен това ознзчава, че БДЖ са нямали никакви изисквания за номерирането на договорените локомотиви и доброволно се съгласяват с наложените от Siemens: четиризначна серия 1080 и нищо незначещи за нас поредни номера.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 772
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот KRAKOMOBILA » Съб Фев 20, 2021 6:43 pm

Не може да бъде 80 006, защото в ПИМК Рейл има вече локомотив 80 006, както и 80 002.
Вече в България не съществува само БДЖ и номерацията обхваща всички превозвачи - по този повод номерата са запазени от завода производител и в България серия 80 е със следната номерация :
80 002 - ПИМК Рейл
80 006 - ПИМК Рейл
80 019 - ПИМК Рейл
80 026 - Булмаркет Рейл Карго
80 027 - Булмаркет Рейл Карго
80 035 - БДЖ ПП
80 036 - БДЖ ПП
80 037 - БДЖ ПП
80 038 - БДЖ ПП
80 039 - БДЖ ПП
80 040 - БДЖ ПП
80 961 - ПИМК Рейл
80 962 - ПИМК Рейл
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 973
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Нед Фев 21, 2021 5:57 pm

Това, че Siemens постави Smartron-локомотивите на БДЖ в една и съща серия с тези на други превозвачи, не трябваше да се допуска !
Ако си спомняте, още в началото на тази тема, изказах становището, че много по-логично щеше да бъде ако БДЖ бяха избрали следващата от редицата серии на нашите електрически локомотиви – серия 47. Тогава нямаше да има проблеми нито с изписването на пълния идентификационен номер, нито с предните номера на локомотивите.
Това може да се направи и сега, или след като завърши доставката на машините, ако централното ръководство държи да има железен ред в железницата, ако държи да се изпълняват предписанията на своите правилници, ако държи на авторитета на железопътната администрация БДЖ, която единствено представя България в UIC (Международния железопътен съюз) и която е имала честта да бъде между учредителките на UIC още през 1922 г.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 772
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот mitko08888 » Нед Фев 21, 2021 9:03 pm

Уважаеми г-н Деянов,
Сименс никакви серии не ни е поставял.
Ясно е че това е EVN, което значи ЕВРОПЕЙСКИ номер на превозното средство. Какъв да бъде този европейски номер и кой как да определя съответната част от номера е казано от съответните европейски институции, защото номерът е европейски, а не български.
У нас е определен съответния орган, който да определя сериите на локомотивите, по-точно казано да определя цифрите, които отговарят на техническите характеристики на локомотивите. Преди години този орган е избрал 1080 за локомотивите Вектрон със средна мощност, към които спада и Смартрон. Всички локомотиви 1080 имат едни и същи технически парактеристики и е нормално да имат едно и също означение - серия, независимо на кой оператор са. Нали са еднакви. По всяко време е възможно един влак, който е предвиден да се вози с 1080 на един оператор, да се вози с 1080 на друг оператор ...
mitko08888
 
Мнения: 145
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Petko Ivanov » Нед Фев 21, 2021 10:06 pm

Моля отговорете ми коя серия е правилната - 80 или 1080?
Petko Ivanov
 
Мнения: 347
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот mitko08888 » Нед Фев 21, 2021 11:54 pm

Petko Ivanov написа:Моля отговорете ми коя серия е правилната - 80 или 1080?


Тези четири цифри (5-та до 8-ма), както и следващите след тях още 3 (до 11-та цифра от EVN), са предоставени на всяка страна да си ги разпределя както иска, и след това да ги регистрира.
В Германия цифрите от 6-та до 8-ма са за серията на локомотива, нарп. 192 за Смартрон. Следващите три цифри са за поредния номер от серията. 5-тата цифра се избира така, че контролната цифра (12-та) да е еднаква за краткия номер и за пълния 12-цифрен номер - май писах по-нагоре за това - Смалтлонът е 6 192. В Австрия първите 4 цифри са номер на серията - 1293 е Вектрон, следващите три - номера на локомотива в серията, и т.н.
У нас ИАЖА през 2017 публикува 5-та и 6-та цифра да са 00, а следващите две - номера на серията. Това виси и в момента на страницата на ИАЖА, т.е. ако има обновена версия тя трябва да се публикува, според закона. По традиция у нас това което е написано по книгите не се спазва дори и от този който го е написал, и тези две цифри може и да са 00, 10, 04 и т.н. Някой ако знае къде го пише това - да казва.
Т.е. у нас е правилно серията да е 80, а това 10 отпред не е ясно за какво е. Националният номер е 1080, както го пише и Сименс.
mitko08888
 
Мнения: 145
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Пон Фев 22, 2021 6:20 pm

mitko08888 написа:Уважаеми г-н Деянов,
Сименс никакви серии не ни е поставял.
Ясно е че това е EVN, което значи ЕВРОПЕЙСКИ номер на превозното средство. Какъв да бъде този европейски номер и кой как да определя съответната част от номера е казано от съответните европейски институции, защото номерът е европейски, а не български.
У нас е определен съответния орган, който да определя сериите на локомотивите, по-точно казано да определя цифрите, които отговарят на техническите характеристики на локомотивите. Преди години този орган е избрал 1080 за локомотивите Вектрон със средна мощност, към които спада и Смартрон. Всички локомотиви 1080 имат едни и същи технически парактеристики и е нормално да имат едно и също означение - серия, независимо на кой оператор са. Нали са еднакви. По всяко време е възможно един влак, който е предвиден да се вози с 1080 на един оператор, да се вози с 1080 на друг оператор ...

Уважаеми mitko08888,
Няма такъв „ЕВРОПЕЙСКИ” номер, който да е задължителен за националните железопътни администрации. Нито пък серии и номера по производители на подвижен състав и по мощностни характеристики.
Всички железопътни администрации, членове на UIC, са длъжни да изпълняват предписанията на фиш 438-3 „Обозначаване на тягови возила“ и другите нормативни документи на съюза. Погледнете в ÖВВ, DB, PKP, ČD и други национални ж п администрации – всичките имат свои серии на доставените при тях локомотиви Smartron.
Оставете частните превозвачи у нас. Те купуват по 1 - 2 локомотива и с каквито номера да им ги докарат добре дошли.
БДЖ е национална железопътна администрация – член на UIC и задължително трябва да има и прилага своя система на серийно и номерно означение.
Цялата бъркотия с номерата на локомотивите Smartron за БДЖ, произлиза от липсата на записани изисквания, за тяхното серийно и номерно означение - т.е. лоша работа от българската страна, при подготовката на договора за доставката на тези локомотиви.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 772
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот mitko08888 » Пон Фев 22, 2021 8:15 pm

Цитат:
Правилата (които определят реда и отговорностите на служителите в Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" за определяне на 12-цифровия идентификационен код (европейски номер на возилото EVN) на тяговия подвижен състав (в това число локомотиви, мотриси и мотрисни влакове), въведен в експлоатация по националната ЖП инфраструктура на Република България и изискванията за поставяне на маркировка - надписи и знаци от външните страни на ТПС и в кабината на машиниста) са разработени в съответствие с Директива 2008/57/ЕО за оперативна съвместимост на железопътната система в рамките на Общността на Европейския парламент, ТСОС „Експлоатация и управление на движението“ Решение 2012/757/ЕС – допълнение 6 към Решението, Решение 2007/756/ЕО и Решение 2011/107/EC - Решение на комисията от 10 февруари 2011 година за изменение на Решение 2007/756/ЕО за приемане на обща спецификация на националния регистър на подвижния състав, като са ползвани изискванията на UIC 640:2003 „Знаци, надписи, указатели и означения на ТПС“ и UIC 438-3 „Обозначаване на тягови возила“.

Край на цитата. Не виждам до сега дасъм писал нещо по-различно.

Само че БДЖ не може да определя тези правила, тъй като БДЖ-ПП е един от многото превозвачи у нас.
Тези правила се определят от Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" , а не от БДЖ, най-малкото пък от Сименс. Няколко пъти вече дадох линк към записаните изисквания на ИАЖА, има ги. Това че не са адекватни, за да не казвам неясни, неточни и неправилни (по нашему - глупави), не искам да коментирам - това в момента се забелязва на всички нива във всичко, което преди време се наричаше БДЖ. Преживяхме времето когато едни и същи локомотиви се подвизаваха с различни номера (БДЖ 46, БДЖ 06, БДЖ 55 и събратята им от други оператори), преживяхме и с една и съща серия да има съвсем различни локомотиви (напр. 86), да не говорим за теснопътни и нормално релсови локомотиви с една и съща серия (81, 92).

За Смартроните - защо все търсим Сименс да ни е виновен за нещо? Че номерата били такива, че нямало ETCS и какво ли не. Каквото е поръчано - това е доставено.
Последна промяна mitko08888 на Пон Фев 22, 2021 11:06 pm, променена общо 2 пъти
mitko08888
 
Мнения: 145
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Електрически локомотиви и ЕМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта